Generelle oplysninger:
Meripol Glasfiberservice ApS.
Meripol.dk
CVR-nr. 16964778
Rugvænget 5 C
4200 Slagelse
Tlf.: 58529040
Web: www.meripol.dk e-mail: info@meripol.dk
Vi bestræber os på at svare mails indenfor 2 hverdage
Produktinformation:
På www.meripol.dk oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Meripol Glasfiberservice ApS via info@meripol.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og er nævnt i danske kroner, DKK og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Bestilling:
Meripol leverer pt. kun varer til Danmark via www.meripol.dk.
Betaling:
Du kan betale med følgende betalingskort:
Visa, Dankort, MasterCard, eDankort.
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort, eDankort, Visa eller MasterCard trækkes beløbet fra din konto så snart varen afgår fra www.meripol.dk.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Vi tager imod VISA og Mastercard
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Du kan også betale på fældende måder:
Kontant betaling ved afhentning i butikken.
Via bankoverførsel – bemærk du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.
Betaling med Viabill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Levering:
Vi benytter GLS og PostNord og fragtbil til levering. Fragtprisen er afhængig af vægt, størrelse og hvilket landet varen skal sendes til. Fragtprisen er fra 60kr-400kr.
Vores fragtpriser kan lyde:
GLS Pakkeshop levering 60,00 DKK
Firmalevering 110,00 DKK
Afhentning hos Meripol 0,00 DKK - Kunden afhenter selv ordren hos Meripol. Åbningstid er hverdage 7-15.30.
Privatpakke 172,50 DKK
Bemærk at hvis der bestilles varer som er volumengods eller skal sendes som farligt gods, anbefaler vi firmalevering, da de sendes med Danske fragtmænd og de er bedst til at levere til virksomheder.
Ved levering til pakkeshop kan det forekomme at pakkeshoppen er fyldt og GLS eller PostNord leverer den til en anden nærliggende pakkeshop.
Leveringstider:
Medmindre andet er angivet for den enkelte vare, er forventet leveringstid 2-4. Ved udsolgte varer eller skaffevarer kan der dog gå flere dage.
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i din besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold til dig.
Reklamation:
www.meripol.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra overgivelsestidspunktet på fabrikations- og materialefejl (mangler) til forbrugere. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, forkert opbevaring, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til www.meripol.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Reklamationsret – B2B
Medmindre andet er aftalt, ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. Vi forbeholder os retten til at afhjælpe i form af reparation og ombytning fremfor ophævelse af handlen eller et afslag i købesummen, hvis vi finder dette rentabelt.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
www.meripol.dk har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for www.meripol.dk's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem dig og www.meripol.dk.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til dig, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes din handling eller undladelse eller forhold som ligger uden for www.meripol.dk's kontrol, fx krig, oprør, uroligheder, brand, indgreb fra staten, beslaglæggelse, valutarestriktioner, arbejdskonflikter af enhver art, herunder strejke og lockout, eller lignende medmindre vi er forpligtet efter dansk rets ufravigelige regler.
www.meripol.dk afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og du opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for dig. Vi er kun ansvarlige så længe det følger af dansk ret.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@meripol.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Hvis du har opnået en mængderabat, og herefter fortryder en del af købet og ikke længere lever op til betingelsen for at opnå mængderabatten, vil du ikke længere have krav på værdien af rabatten.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for varer der indeholder farligt gods, samt volumenvarer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 150 kr. for en enkelt bilpakke, men pallevarer med farligt gods kan koste op til 1000 kr.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles ad igen,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Meripol Glasfiberservice ApS.
Rugvænget 5C
4200 Slagelse
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
Forbehold for ændringer:
www.meripol.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Misbrug:
Misbrug af www.meripol.dk medfører til politianmeldelse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@meripol.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus - via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. For virksomheder registreres CVR-nr.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. I forbindelse med levering videregiver vi således navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse til den valgte transportør.
Personoplysningerne registreres hos Meripol Glasfiber Service ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på meripol.dk er Meripol Glasfiber Service ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@meripol.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Meripol Glasfiberservice ApS
Rugvænget 5C
4200 Slagelse
E-mail: info@meripol.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.10.2024